Ana içeriğe atla

Sigara !! Bırakılamaz mı ???

  
    
  
  
      
  
Bu Blogumda Sizlere Sigarayı Nasıl Bıraktığımı Anlatacağım...
           Önce Sigaranın tarihinden başlamak isterim.

           18.yy da avrupa'ya amerikadan geldiği düşünülmektedir. İngiliz devlet tekelinde olan sigara üretimi tüccarları Mısır'a itmiş Mısırda tütün endüstrisinin büyümesiyle birlikte Osmanlı tütünle tanışmıştır.
1. ve 2. dünya savaşlarında askerlere ücretsiz sigara dağıtılmıştır. 19. yy da sigara tüketimi artmakta 20. yy da ise zararları anlaşılınca tüketim gelişen toplumlarda azalmaktadır.Fakat günümüzde hala gelişen toplumlarda sigara içme oranı yüksektir.

           Ben sigaraya çok küçük yaşlarımda (12) başladım. Başlamam bir özentiydi, sigarayı içince kendimi daha büyük hissediyordum. yakalanma korkusunun heyecanı çok hoştu.. Tabi o küçük yaşlarda size zararlarından o kadar bahsedilmiş olsada yukarıda saydığım tüm bu etkenler zararlarını görmenizi zorlaştırıyor -ki o yaşlarda mantıklı düşünemiyorsunuz. 18 yaşıma kadar kıytı köşelerde virane yerlerde kimsenin görmeyeceği yerlerde içtim sigarayı. Sonraları paket taşımaya başladım.25  yaşında sigarayı bıraktım ve bıraktığım zaman günde 1 paket sigara içiyordum....

           Peki ama beni bırakmaya iten sebep neydi ?? Bir çok sebep vardı. Bir gece düşünürken kendi kendime şöyle dedim sigararnın sana ne faydası var ?? keyif veriyor ! .. Eminmisin ?? Üzerinde bıraktığı o lanet kokumu keyif veriyor ? hiç sanmam. peki zararları neler .... ühhh.. saymakla bitmez...Sonradan anlıyorum ki aslında o akşam sigarayı bırakmayı aklıma koymuşum bir kere.

          Bir sonraki akşam facebook'ta 2 adet video izledim . Allah o videoları paylaşanlardan razı olsun.. videoda sigaranın zararlarından bahsediyordu. Bir tanesinde ağız kanserinden bahsediyordu hatta ve ben ilk defa ağız kanserini orada duymuştum..inanılmaz korkunç bir görüntü bayan şöyle diyordu.. Sigara içmek ağız kanserine yol açar.. Ben bu görüntüyü ancak oyunlarda görmüştüm.. Zombi olarak geziyorlardı bende onları avlıyordum... Çok irkilmiştim. Diğer video da ise bir doktor sigaranın yol açtığı hastalıkların tedavisinde nasıl bir yol izlediklerini anlatıyordu .İğrençti... Sabah uyandığımda işe gittim son sigaramı içtim ve sigarayı orada bıraktım..

           Bütün yararlı etkilerini bir kenara koydum ve küçük bir hesap yapıyorum .. Sigarayı bıraktığım 8 ay oldu . Ayda 1 paket sigara içiyordum . Sigara o zaman 3 tl idi...
3x30 = 90 lira aylık sigara için ayırmam gereken para
90x8 = 720 TL(minimum) kazancım var.
Kendime Netbook aldım 45oTL :) hala kardayım :)



              Sigarayı bırakmak istiyenlere tavsiyem.
1- Sigarayı bırakmak istediğinize emin olun. Eğer Emin değilseniz sigarayı bırakmak için hiç zorlamayın... Kendinizi öncelikle %100 emin olana kadar zorlayın...
2- Sigaradan tiksinecek birşey bulun... (ağız kanseri, iğrenç kokusu , arkadaşınızın size sigarayla ilgili söylemiş olduğu bir laf ,vb)
3-Sigarayı bıraktığınız ilk gün sigarayla yaptığınız en güzel şeyi yaparken sigara içmeyin (mesela eğer alkol kullanıyorsanız alkol içerken kesinlikle sigara içmeyin veya her yemekten sonra 1 tane yakıyorsanız yakmayın , çayla birlikte içmekten zevk alıyorsanız içmeyin.) Bu size ilerideki günlerde şunu diyebilmenizi sağlar... ..Ben eğer o ortamda içmediysem bi daha hiç içmem..
..Madem içecektim neden o zaman içmedim??.. şimdide içmeyeceğim o zaman!! ..

Yorumlar

  1. çok güzel.. ama katılmadığım noktalar var..
    sigara hastalık yapan değil onu tetikleyen bir unsurdur.. heleki kanser demek sahip olduğun genden dolayı hücrenin farklı şekillerde değişimini gösterir demektir ki bu etken maddeye veya virüse sahipse vücut kaçışı yoktur sigara içse de içmese de.. sigara yararlıdır demiyorum yanlış anlaşılmasın kesinlikle zararlı.. içmeyenlere, bırakanlara imrenmekle birlikte içenlere de saygı duyuyorum.. herşeyin fazlası zararlıdır.. içenler dozunu ayarlasın sorun değil bana göre.. sigaraya gelene kadar çevremizde, yeryüzünde okdar çok zararlı şeyler var ki.. çoğuna tercih ederek katlanmış olmuyoruz bile.. sigara hiç olmassa kişinin insiyatifinde.. isteyen içer istemeyen içmez.. peki ya diğer tehlikelerin farkında mıyız? hayır..

    YanıtlaSil
  2. tabiki diğer tehlikelerinde farkındayız ama tüm bilim çevrelerince kabul edilmiş olan kanseri tetikleyici unsur olduğunu gözardı etmememiz lazım sigaranın .

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Fireli Ağırlık Hesap Cetveli

               ------Bıdı bıdı Bölümü Başlangıcı------ Toplam okuma süresi 9 Dakika      Aylar geçti uzun zaman oldu bir şeyler yazamıyordum. Blogspot'un ileri ve çağdaş ülkemiz sınırları içerisinde erişiminin engellenmesi sinir bozucu bir durumdu ve bir çok yazar gibi benim de hevesimi kırmıştı. Gerçi benim gibi az okuyucusu olan bloglar için değil de yüksek okuyucuya ulaşan bir yazarın sinir katsayısını düşünemiyorum.          Neyse bu geyikleri geçelim. Hem ayrıca "Aaa serhat yazmıyor artık" diye vahvahlanan da kimse yoktur zaten.         Şimdi vatana millete azıcık yardımcı olalım dedik ve kendim hazırlamış olduğum Fireli Ağırlık Hesap Cetvelini burada sizlerle paylaşacağım. -----Bıdı bıdı Bölümü Bitişi------       Öncelikle fireli ağırlık nedir ona bir göz atalım ;        Bildiğiniz üzere (veya bilmiyorsanız öğrenin) Ham maddeler veya yarı işlenmiş mamuller standart ebatlarda üretilir. Projenizde farklı ebatlar kullanacağınız için standart ölçülerden ke

AutoCad - CATIA Arası Dosya Transferi...

   Ramazan Bayramının 1. günü... Evde boş boş oturuyorum... Bilginin paylaşıldıkça arttığına inanan ben ,bir kaç bilgi paylaşayımda bari millete yararım dokunsun dedim... Bir kaç aydır aklımdaydı Google Analytics'e düşen en çok sorular arasında dwg formatını catiada açma , autocad catiada nasıl açılır, catiadan autocad e nasıl çevrim yapılır tarzındaki sorular vardı. Şimdi bir örnekle size baya yararımın dokunacağına inanıyorum. Arkadan açın şu şarkıyı dinleyin .. İyi Gelir   A Perfect Circle - Passive    Şöyle bir örnek yapacağım.  Catia nın içinde yazı oluşturacağım , yazıyı Autocad formatına (dwg) çevireceğim , oradan tekrar Catia ya çevirip  istediğim şeyi istediğim yere yazmış olacağım.. Bu arada sizde programlar arasında nasıl geçiş yapıldığını çözmüş olursunuz. Catia versiyonum = V5R14 Autocad versiyonum = 2002 (Biraz geri kalmışım galiba =:) neyse ) 1. Adım : Catia'yı açıyoruz Start / Mechanical Design / Drafting ile drafting menüsüne geçiyoruz.. 2. Adım

Catia'dan Autocad'e Çevirici Program

Herkese Merhabalar...       Bu bloğumda makina mühendislerinin çokça kullanmakta oldukları 2 program arasında dönüştürmeyi kolaylaştıran bir programdan bahsedeceğim.       Özellikle CATIA Kullanan şirketler yan sanayi ile bağlantısını kolaylaştırmak için teknik resimlerini CATIA ortamında çizmekten vazgeçer ve AutoCAD ortamında çizer.       CATIA'dan AutoCAD'e dönüştürmek için CATIA içinde girip 6 görünüş çıkartıp .dwg olarak kaydersiniz.  AutoCAD'in kullanmış olduğu .dwg formatını oluşturduktan sonra AutoCAD'de teknik resim çiziminizi gerçekleştirirsiniz.       Fakat CATIA'dan AutoCAD' e dönüştürmek için yaklaşık 2 dakikanızı harcarsınız. İşte Burada CATPART2DWG programı devreye giriyor ve yaklaşık 5 saniye içinde size istediğiniz parçanın dwg dosyasını veriyor ( Hatta parça Sheetmetalde çizilmişse açınımını bile!! )          Programı indirdikten sonra kurun. İçindeki Resources dosyasını C: klasörünün altına yapıştırdıktan sonra programı kullanmaya b