Ana içeriğe atla

Para Yatıramama Macerası



     Neymiş Gebze'de yüksek lisans varmış.. Oraya başvurmam lazımmış.. Aradaki zamanı boş geçirmemem gerekirmiş.. Peh!! .. Kendi kendime söylediğim bunca şeyden sonra Yüksek Lisans maceram galiba mutlu sona varamayacak...
     Planlar 1 ay önceden yapıldı halbuki. Salı günü para yatırılacaktı. Çarşamba günüde arkadaşın sınavı olduğu için beraber gidilip hem bize öncülük edecekti , yol yordam gösterecekti hemde kısa bir gezi yapılmış olacaktı.

     Salı günü 12:30 sularında evden çıkıyorum. Görev: Akbanktan para çekilmesi sonra gidip Vakıfbanka yatırılması. Akbank ATMlerinde sıra olmayışı beni bir hayli şaşırtıyor bir yandan da  yüzümdeki sırıtık ifadenin  çıkmasına yol açıyor. Akbank ATMsini ilk defa bu kadar boş görüyordum ve bir hışımla 150TL'yi hesabımdan elim titreyerek çekiyorum. Hızlı adımlarla vakıfbanka yürüyorum. 12:50 civarında Vakıfbankın kapısına kadar geliyorum.. Sürpriz!!! Banka kapalı.13:30 da açılacakmış.  Zihnimden geçen ilk düşünce hangi devirde yaşıyoruz oluyor. Banka kapısının önünde öğlen arasından hemen sonra sıra alıp işini biran önce bitirmeyi planlayan tipler , amcalar , teyzeler... Vakit geçtikçe yandan yandan sızan öne doğru götüm götüm ilerleyen çakallar.. "Nereye geldik yav!" diyorum kendi kendime. Elimde telefon boyna mesaj atıyorum sağa sola. Sinirimden öleceğim. Hangi banka öğlen arasına girer ki?. Kökü(Onur) geliyor saat 13:25 gibi yanıma...Gelmiş tam sol çaprazıma girmiş oradan bana mesaj atıyormuş. Yok saçın şöyle yok şapkana sıçayım :) tarzında mesajlar. Sağa dönüyorum yok sola dönüyorum yok! Sinir seviyesi artıyor. O sıra kapı görevli memur tarafından açılıyor.. İçeriye bir izdihamla giriliyor.. Hooopp gişe işlemlerine basıyorum çıkan ufacık kağıtta kocaman bir küfür : Önünüzde 71 Kişi var!!!... Sağol abi ben almayayım diyerek geriye dönüyorum ve Kökü ile birlikte kampüse Alper'in yanına çıkıyoruz.Akşam üstü gelinecek para o zaman yatırılacaktı...

      Kampüste iken bizi gebze'ye götürecek arkadaşımız arıyor. Sınavı cuma gününe ertelenmiş.İyide oldu doğrusu. O parayı ne kadar geç yatırırsam benim için daha iyiydi çünkü. Kesin olmayan bir ön başvuru için 150 lira çok geliyordu bana. Giremezsem param yanacaktı çünkü.. Halbuki o 150 lirayla neler neler yapılır.Bütün planlar değişiyor. Geriye kalan tek şey benim 30 dk boyunca sıra beklemem oluyor.
      Perşembe günü parayı yatıracağım ama bu sefer biliyorum. Öğlen arası var. O yüzden seçim yapmalıyım. Ya uykumdan feragat edip erken gitmek yada öğleden sonra gitmek . Tabiki de öğleden sonra gitmeyi tercih ediyorum. oraya vardığımda saat 13:53 biletimi alıyorum. Önünüzde 37 kişi var.. Ooo ne kadarda güzel diyorum yine o yüzümdeki sırıtık ifademle.. Oturuyorum kalkıyorum geziyorum o Ding sesi bir türlü gelmiyor. 2 tane gişe var gişedekiler zaten çok hızlı!. Evet yaklaşık 10 dk sonra o Ding sesi geliyor ve ben yıkılıyorum.. 10 dakikada sadece 1 kişi mi? Evet sadece 1 kişi. Bir yanlışlık falan vardır ya.. Ümidi kesmemek lazım diyorum volta atmaya başlıyorum dönüyorum etrafımda saate bakıyorum telefonla oynuyorum. Yok o ding sesi gelmiyor.. Saat 15:20 sularında nihayet sıra geliyor. Vezneye doğru gidiyorum.. Tecavüzden sonraki Oh bitti işkence tripleri ile birlikte.
      Veznedeki hanımabla yardım sever birisi.Ama biraz toy geldi bana.Sanki bir senelik gibi.Biraz heyecanlı. Gözlüklerinin üzerinden bana baktı.
-Evet ne vardı
-Merhabalar.. ımm şeeyy... ben para yatıracaktım... Gebze Üniversitesine... Imm 150 lira ..
-Ne için
-Yüksek lisans için
-Hımm. Bir bakayım...Gebzeeee... Gebze..
-Bende I-BAN numarası var onu vereyim oradan bakın..
-Alayım
-TR...........................13
-Böyle bir numara yok diyor....
DIŞKKKKK.... ŞOKKK.... Evden çıkarken 2 kere kontrol ettim halbuki..Kendimden emin bir edayla...
-Ya pardon yazım biraz kötüdür. Ben okuyayım isterseniz size
-buyurun okuyun.
-TR...........................13
-Tamam yok böyle bir numara diyor. İsterseniz Gebze üniversitesinin I-BAN numaralarını arttırayım yakın olan varsa oraya yatırırız.
-Tamam
-Hımm... Böyle zor olacak 25 adet aktif hesabı bulunuyor.. Ne yapalım. Ha bide şu formu vereyim size havale olduğu için bu formu dolduracaksınız 26 lira havale ücreti kesilecek.
-Havale ücreti mi? Yanlışlık olmasın. Allah Allah.. Neyse  Ben bir arkadaşı arayayım.. Numaraya bir daha baksın.. Şurada bekleyeyim araya girebilir miyim?..
      Araya girebilir miyim!! o anda tek düşündüğüm şey oydu.. Araya girebilmek... Düşünsenize bir 2 saat daha hayattan kayıp giden...
-Tabi tabi dedi buyurun..
     Bir hışımla telefona sarıldım.İnternet başında kim vardır. Hemen arkadaşı aradım
-Alo naber
-İyidir senden
-İyi. Ya bişey soracam senden havale ücreti falan aldılar mı para yatırırken.
-Yoo. Ne alaka.
-Ne bileyim. Neyse sen İnternet başında mısın şu başvuru formunda hesap numarası olacaktı bir baksana ona.
-Arıyorum bir sn.. Heh tamam. Numara ne?
-Heh. Bak okuyorum.. TR
-Evet
-000
-Evet
-11111 111 111 111 111
-Evet
-13
-31 Gerizekalı :) kikikiki...
-Teşekkürler canım :(:(:(
     Evet gerizekalı ben kontrol etmeme rağmen numarayı yanlış almışım..Tekrar bayanın yanına doğru gittim bir müşteriyle ilgileniyordu. İşi bitince "buyrun" dedi
-Kusura bakmayın sonu 31 olacakmış dedim
-Peki alayım numarayı dedi.
-TR...........................31..
-Tamam 150 + 26 lira alayım..
-Ya hanfendi kusura bakmayın ama ben şimdi ÖSS'ye başvurmaya gelsem benden ekstra para alacakmısınız.
-Yok şimdi şöyle oluyor. Anlaşma yapılması lazım . Şu anda Gebze Üniversitesi anlaşma yapmamış ve bu bedeli almak zorundayım siz formu doldurun şurada.
-Ya ilk defa böyle bişeyle karşılaşıyorum kusuruma bakmayında çok saçma geldi bana. Parayı ödememek için ne yapmam lazım.
-Gebze'den öderseniz havale parası almazlar.Ama bir saniye ben telefonla bir görüşeyim. belki sistemde bir hata falan vardır.
-Teşekkür ediyorum.
    Telefon görüşmesini yaptıktan sonra durum hala olumsuz olunca kafamdan önce bir varil kaynar su sonra soğuk su döküldü.İlk defa böyle birşeyle karşılaşınca insan bir garip oluyor. Gülümsedim. Peki Teşekkür ederim dedim ve çıktım.2 saat beklememe rağmen parayı yatıramamış olmam tecavüzün hala devam ettiğinin bir göstergesiydi sanki.
    Ama dedim kendi kendime.. Adapazarında 2 adet vakıfbank var.. Öteki şubuuye gidip şansımı birde orda deneyeceğim saatime bakıyorum 15:45 civarı..Hava soğuk başlıyorum yürümeye. Vakıfbank'a varıyorum ve içeri giriyorum.Çok sakin bir banka.Gişematiğe gidiyorum. Sıra numarası aldığımda acayip karmaşık duygular içine giriyorum. Boyutum değişiyor. Sevinsem mi üzülsem mi bilemiyorum.. Önümde sadece 2 kişi var..
    "Bu sefer olaya dolu tarafından bakmalıyım" diyorum kendi kendime. "Evet bak ne güzel kimsecikler yok hemen işim bitecek".. "Hadi bakalım bir de şu parayı yatırabilsek." Hemencecik sıra geliyor.Gişeye doğru ilerliyorum..Gişe önüne gelince sarışın 30-35 yaşlarında bir bayanla karşılaşıyorum. Sol tarafında duran monitörün penceresinden ne işlemler yaptığını görebiliyorum.
-Buyurun ne vardı
-Merhabalar ben para yatıracaktım . Gebze üniversitesi . numara burada TR...........................31
-TC kimlik numaranızı alabilirmiyim
-1.............6
-Telefon numarası
-05..........2
-Ne için yatacaktı
-Yüksek lisans başvurusu için.
-Hımm.. 150 lira
DIŞKKKKKK...ŞOKKKK.. Nasıl olur... Hakikatende monitörden bakıyorum ve orada 150 lira gözüküyor.
-Hımm buyrun burada.
    Parayı alıyor elimden ama ben hala şoktayım. Merak ettiğimden dayanamıyorum ve soruyorum..
-Ya hanımefendi. Bu nasıl iştir ya. Ben şimdi öteki şubeden geliyorum orada bana havale ücreti alınacağından falan bahsettiler. Burdada öle bişey sölemediniz bi yanlışlık olmasın..
- Bir saniye.
    Bu arada monitördeki bilgiyi aşağıa doğru sardı..
-Hımm. Pardon ya. Evet 26 lira havale ücreti almam gerekiyor.
-Ya. Nasıl bir iştir bu vallahi anlayamadım. Ben hayatımda ilk defa böyle bir olayla karşılaşıyorum.Saçma geldi bana. Ne yapmam lazım Gebze'den mi yatıracağım.
-Evet. Oradan yatırırsanız havale ücreti almazlar.
-Bir şey daha soracağım ben sizi uyarmasam 26TL'yi siz mi ödemiş olacaktınız?
-Yok hayır. Sistem otomatik uyaracaktı beni ileriye bastığım zaman.
-Peki teşekkür ederim..Diyerek arkamı döndüm ve bankadan ayrıldım.

      Peki sonuç ne?.. Para vermek için sıraya girdiğime mi yanayım..Para vermek için koşuşturduğuma mı yanayım. İki saat bekleyipte hiç birşey yapamadığıma mı yanayım . Kontrol etmeme rağmen yanlış numarayı alabiliyor olmama mı yanayım. Yanlış şube seçtiğimemi yanayım... Yok En iyisi ben Yanayım Yanayım Ateşlerde Yanayım!!!                                   





Yorumlar

  1. ben bile sinirlendim okurken!

    YanıtlaSil
  2. bu gün gebzeye gittim.. 300 km yok yaptım :). karda kışta çok sıkıntı yaşadım :)

    YanıtlaSil
  3. bi de adsız bi arkadaşın kendini GPS sanıp yol tarif etmeye kalktı..işler kar kış kıyamette sarpa sardı:p

    YanıtlaSil
  4. yani bak orada sıkıntının açılımı buydu :)

    YanıtlaSil
  5. benim için gayet eğlenceli hatta dinlendirici bir yolculuktu bile diyebilirim:D

    YanıtlaSil
  6. çarşamba günü eğer gidecek olursam yine arabayla gidicem!. bu gün otobüsle gittim eziyete değmez

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Fireli Ağırlık Hesap Cetveli

               ------Bıdı bıdı Bölümü Başlangıcı------ Toplam okuma süresi 9 Dakika      Aylar geçti uzun zaman oldu bir şeyler yazamıyordum. Blogspot'un ileri ve çağdaş ülkemiz sınırları içerisinde erişiminin engellenmesi sinir bozucu bir durumdu ve bir çok yazar gibi benim de hevesimi kırmıştı. Gerçi benim gibi az okuyucusu olan bloglar için değil de yüksek okuyucuya ulaşan bir yazarın sinir katsayısını düşünemiyorum.          Neyse bu geyikleri geçelim. Hem ayrıca "Aaa serhat yazmıyor artık" diye vahvahlanan da kimse yoktur zaten.         Şimdi vatana millete azıcık yardımcı olalım dedik ve kendim hazırlamış olduğum Fireli Ağırlık Hesap Cetvelini burada sizlerle paylaşacağım. -----Bıdı bıdı Bölümü Bitişi------       Öncelikle fireli ağırlık nedir ona bir göz atalım ;        Bildiğiniz üzere (veya bilmiyorsanız öğrenin) Ham maddeler veya yarı işlenmiş mamuller standart ebatlarda üretilir. Projenizde farklı ebatlar kullanacağınız için standart ölçülerden ke

AutoCad - CATIA Arası Dosya Transferi...

   Ramazan Bayramının 1. günü... Evde boş boş oturuyorum... Bilginin paylaşıldıkça arttığına inanan ben ,bir kaç bilgi paylaşayımda bari millete yararım dokunsun dedim... Bir kaç aydır aklımdaydı Google Analytics'e düşen en çok sorular arasında dwg formatını catiada açma , autocad catiada nasıl açılır, catiadan autocad e nasıl çevrim yapılır tarzındaki sorular vardı. Şimdi bir örnekle size baya yararımın dokunacağına inanıyorum. Arkadan açın şu şarkıyı dinleyin .. İyi Gelir   A Perfect Circle - Passive    Şöyle bir örnek yapacağım.  Catia nın içinde yazı oluşturacağım , yazıyı Autocad formatına (dwg) çevireceğim , oradan tekrar Catia ya çevirip  istediğim şeyi istediğim yere yazmış olacağım.. Bu arada sizde programlar arasında nasıl geçiş yapıldığını çözmüş olursunuz. Catia versiyonum = V5R14 Autocad versiyonum = 2002 (Biraz geri kalmışım galiba =:) neyse ) 1. Adım : Catia'yı açıyoruz Start / Mechanical Design / Drafting ile drafting menüsüne geçiyoruz.. 2. Adım

Catia'dan Autocad'e Çevirici Program

Herkese Merhabalar...       Bu bloğumda makina mühendislerinin çokça kullanmakta oldukları 2 program arasında dönüştürmeyi kolaylaştıran bir programdan bahsedeceğim.       Özellikle CATIA Kullanan şirketler yan sanayi ile bağlantısını kolaylaştırmak için teknik resimlerini CATIA ortamında çizmekten vazgeçer ve AutoCAD ortamında çizer.       CATIA'dan AutoCAD'e dönüştürmek için CATIA içinde girip 6 görünüş çıkartıp .dwg olarak kaydersiniz.  AutoCAD'in kullanmış olduğu .dwg formatını oluşturduktan sonra AutoCAD'de teknik resim çiziminizi gerçekleştirirsiniz.       Fakat CATIA'dan AutoCAD' e dönüştürmek için yaklaşık 2 dakikanızı harcarsınız. İşte Burada CATPART2DWG programı devreye giriyor ve yaklaşık 5 saniye içinde size istediğiniz parçanın dwg dosyasını veriyor ( Hatta parça Sheetmetalde çizilmişse açınımını bile!! )          Programı indirdikten sonra kurun. İçindeki Resources dosyasını C: klasörünün altına yapıştırdıktan sonra programı kullanmaya b