Ana içeriğe atla

300 Nerede?? İçinde İçinde!!!

 
 
 
 
 

    Dün mülakat sınavından çıktıktan sonra anlamıştım aslında... Hocanın , ben en son odadan çıkarken söylediği o söz... "Bir dahaki sefere denersin şansını"... Herşeyi anlamıştım o an zaten... Anlımdan akan sıkıntı teriyle birlikte çıkarken bana söylediği o sözle yıkılmıştım. Evet arkadaşlar yazımın başlığından da anlaşılacağı gibi o kadar harcama yapmama rağmen Gebze Yüksek Teknoloji Üniversite'si Yüksek Lisans Programına girememiş bulunuyorum.
   Hayatın sonumu... Değil .. Çok önemli mi ... Tabikide değil.. Ama yanarım yanarımda giden 300 TL harcamama yanarım. Yani düşünüyorum o 300 TL'yi harcamasaydım neler neler yapardım diye... Yanda duran bu teknoloji harikası N95'i alabilirdim mesela. 300 TL ile uludağda Whitefest 2010 a katılabilirdim. Kahvede 400 tane çay içebilir , Pub da 54 adet 70'lik Bira içebilir , 300 adet ekmek alabilirdim. Fakat ben ne yaptım 150 lira ön kayıta yatrıdım , 50 TL den olmak üzere 3 sefer Gebzeye gidip geldim. Düşünüyorum hayırlısı olsun diyorum... Nasip değilmiş diyorum....
   Gezbe Yüksek Teknoloji üniversitesi Yüksek Lisans'a başvuracak adaylara bazı tavsiyelerde bulunayım o zamanda bari blog bir işe yarasın.
1- Yüksek Lisans'a başvuruyorsanız kesinlikle akademisyenler gibi düşünmeniz lazım.
2-İntegral'in sözlük anlamını bilmeniz lazım
3-Üzerinden kaç sene geçmiş olursa olsun size sorulan cevaplara sanki dünkü öğrenci gibi şak diye cevap verebilmelisiniz.
4-Özgeçmişinizin hiçbir önemi yok. Ne işler yaptığınızın önemi yok.. Önemli olan integral çözebilmeniz.
5-Sakın "Hocam integral çözmeyi şu anda bir internet sitesinde bile çözdürebiliyorsunuz. Hiç olmadı Matlab diye bir program var orada çözdürebiliyorsunuz" tarzında cevap vermeyin. Bir internet sitesine nasıl olurda güvenebilirsinki ?? İnternetin yoksa ne yapacaksın?. Tabi Wireless teknolojisi GYTE'e gitmediği için henüz.
6-Neden burayı tercih ettin diye bir soru sorarlarsa : "Sizin gibi bilime yararlı olmak istiyorum" "Bilim benim hayatım" falan deyin.
7-"Hocam özel sektörde böle integraldi , kolon kiriş soruları karşınıza yoğun şekilde çıkmıyor.Zaten çıksa bile hemen bir kitap açıp bilgilerinizi hatırlıyorsunuz ve çözüyorsunuz zaten. Çok karmaşık tasarımları çok karmaşık yüklemeler altında analiz yapıyorsunuz.Bu işi yaparken oturupta kalem kağıtla hesap yapamıyorsunuz.Koyuyorsunuz analize sonuçlarını alıyorsunuz. Tabiki bunlar işin temeli ama 4 sene olunca insan unutmuş olabiliyor" Tarzında cümleler kurmayın.
    Şimdi şöyle düşünüyorsunuz tahminimce "Eee. İşte bak gördünmü Kedi uzanamadığı ciğere mundar dermiş." Yok arkadaş mundar falan dediğim yok. Girebilmeyi çok isterdim ama bu kadarda insanı zorlamalarına bir anlam verebilmiş değilim. Yani nedir Yüksek Lisans yapacak adam illede oturup karmaşık soruları ellemi çözsün? Neden teknolojinin bize vermiş olduğu yeniliklerden kaçıyoruz anlayabilmiş değilim. Özellikle "internete nasıl güvenebilirsin?" sorusu çok garibime gitti. Kendileri araştırmalarını nerede yapıyorlar acaba çok merak ettim.
    Çok garip şeyler oluyor GYTE'de mesela 25 kişilik kontenjana sadece 6 kişi alabiliyorlar. Yüksek lisans sınavı sonuçları işte burada .
http://www.gyte.edu.tr/duyurular/ss2010bahar/makine.htm
    He. Birde çalışıyorsanız sizin için GYTE'de Yüksek yapmak bölümüne göre biraz sıkıntılı olabilir. Mesela hocanız sizi 3 gün okula çağırabilir. Çalışıyorsunuz! Nasıl gideceksiniz 3 gün?? 2 gün için size kim para verir?.. Şehir dışındasınız ve Gebze gittim deseniz 1 gününüz harcanıyor zaten . Bu koşullar altında gebzeye gitmeniz imkansız değil mi?? HAYIR!!! Hiç birşey imkansız değildir. Ya 3 gün okula gelirsiniz ya da bırakırsınız..
   Sonuçta girmek istediğim bir bölüme giremedim.. Almadılar :) ..Giremediğime yanmıyorum fakat harcadığım 300 TL'ye çok ama çoookkk yazık oldu...

Yorumlar

  1. " İnternete nasıl güvenebilirsin? " sorusuna bende çok takıldım.. Özellikle de adında " YÜKSEK TEKNOLOJİ" geçen bir yerden bu sorunun gelmesine daha çok takıldım :))))

    YanıtlaSil
  2. Giden 300 lira olsun... Elbette o 300 lira ile bir çok şey yapılabilinirdi...

    Bir de bu gideni şöyle düşünelim...

    Yapılabilenle yapılamayan arasındaki bir denklemi kuralım...

    O 300 lira bir şekilde senden çıkacaktı... Sen bu deneyimi yaşarken, belki de kader ağlarını bambaşka şekilde örüyordu... Bunu kim bilebilir?..

    Yaşamımızda 1 saniyenin bile çok önemi var... "Run Lola Run" filmini seyretmeni (belki de seyretmişsinizdir) tavsiye ederim...

    Spoil yapmak istemem ama, orada bir AN'lık bir duraksamamızın bile dünyada bir çok şeyi değiştirebileceğini anlatıyordu...

    Neyse belki 300 lira gitmiştir, karşılığında çok büyük getirisi olacaktır... Bundan eminim...

    Nerden mi biliyorum... Böylesi deneyimler çok atlattım da ondan...

    Neyse sözü fazla uzattım yine... En iyisi susayım artık :))

    Sevgi ve selamlar...

    kocayurek ;)

    YanıtlaSil
  3. Bir kaç arkadaş bana ne tip sorular çıktığını sordu onlarıda yazayım buraya :

    yani şöyle oluyor... 3 farklı soru hatırladığım kadarıyla şöyleydi...

    1. si bir kirişe yük vermişlerdi onu çözdürüyolar.. maksimum gerilme nerde olur , maksimum moment kaç olur diye,
    2. mekanik titreşimlerle alakalı bi soruydu.. yay vardı üzerinde bir yük vardı sistemin doğal frekansını soruyorlardı...
    3. integral sorusuydu y'' + 2y' + 3xy = 0 tarzında bir soruydu...

    içeri girdiğinde 6-7 tane hoca oluyor... hangi bölümü istiyorsan ona göre şunu çöz bunu çöz falan diyorlar... mesela tasarım istiyorsan kiriş sorusunu çözdürüyolar..

    kesin girerim diye düşünme 22 kişilik kontenjana 6 kişi aldılar...

    YanıtlaSil
  4. dostum internete nasıl güvenebilirsin sorusu gayet mantıklı bence. şöyle ki internetin kesilebileceği kastedilmiş olabilir, bilgisayarın bozulmuş olabilir, peki o zaman ne olacak? işler mi aksasın? integrali elden almayı bilirsen hem böle bir durum seni engellemez hem de sağlama yapmış olursun.. ayrıca internet kendi anlamıyla da güvenilir değil.
    dipnot: GYTE'de birçok yerde "kablosuz internet" var.

    YanıtlaSil
  5. 300 lira elde ettiğin tecrübeye karşılık alınmış..

    YanıtlaSil
  6. arkadaşım ben yazdıklarına katılmıyorum ben gittim ilk başvurduğum üniversiteydi mülakatta bişiler sordular elbet ama mülakatta senin teknik bilginden çok inandırıcılığın samimiyetin ve yüksek lisansı gerçekten yapmak istediğin yönünde hocaları ikna etmen gerekiyor.İkinci olarak integralini hesaplamak istediğin internet sitesinide integrali bilen biri yapmış olmalı değil mi herşey o kadar basit olsaydı mühendislere gerek kalmazdı matematik eğitimi gerekmezdi herkes internete girer verileri girer işini hallederdi matematik bilimi ortadan kalkardı bilmemek sencede saçma değil mi?

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Fireli Ağırlık Hesap Cetveli

               ------Bıdı bıdı Bölümü Başlangıcı------ Toplam okuma süresi 9 Dakika      Aylar geçti uzun zaman oldu bir şeyler yazamıyordum. Blogspot'un ileri ve çağdaş ülkemiz sınırları içerisinde erişiminin engellenmesi sinir bozucu bir durumdu ve bir çok yazar gibi benim de hevesimi kırmıştı. Gerçi benim gibi az okuyucusu olan bloglar için değil de yüksek okuyucuya ulaşan bir yazarın sinir katsayısını düşünemiyorum.          Neyse bu geyikleri geçelim. Hem ayrıca "Aaa serhat yazmıyor artık" diye vahvahlanan da kimse yoktur zaten.         Şimdi vatana millete azıcık yardımcı olalım dedik ve kendim hazırlamış olduğum Fireli Ağırlık Hesap Cetvelini burada sizlerle paylaşacağım. -----Bıdı bıdı Bölümü Bitişi------       Öncelikle fireli ağırlık nedir ona bir göz atalım ;        Bildiğiniz üzere (veya bilmiyorsanız öğrenin) Ham maddeler veya yarı işlenmiş mamuller standart ebatlarda üretilir. Projenizde farklı ebatlar kullanacağınız için standart ölçülerden ke

AutoCad - CATIA Arası Dosya Transferi...

   Ramazan Bayramının 1. günü... Evde boş boş oturuyorum... Bilginin paylaşıldıkça arttığına inanan ben ,bir kaç bilgi paylaşayımda bari millete yararım dokunsun dedim... Bir kaç aydır aklımdaydı Google Analytics'e düşen en çok sorular arasında dwg formatını catiada açma , autocad catiada nasıl açılır, catiadan autocad e nasıl çevrim yapılır tarzındaki sorular vardı. Şimdi bir örnekle size baya yararımın dokunacağına inanıyorum. Arkadan açın şu şarkıyı dinleyin .. İyi Gelir   A Perfect Circle - Passive    Şöyle bir örnek yapacağım.  Catia nın içinde yazı oluşturacağım , yazıyı Autocad formatına (dwg) çevireceğim , oradan tekrar Catia ya çevirip  istediğim şeyi istediğim yere yazmış olacağım.. Bu arada sizde programlar arasında nasıl geçiş yapıldığını çözmüş olursunuz. Catia versiyonum = V5R14 Autocad versiyonum = 2002 (Biraz geri kalmışım galiba =:) neyse ) 1. Adım : Catia'yı açıyoruz Start / Mechanical Design / Drafting ile drafting menüsüne geçiyoruz.. 2. Adım

Catia'dan Autocad'e Çevirici Program

Herkese Merhabalar...       Bu bloğumda makina mühendislerinin çokça kullanmakta oldukları 2 program arasında dönüştürmeyi kolaylaştıran bir programdan bahsedeceğim.       Özellikle CATIA Kullanan şirketler yan sanayi ile bağlantısını kolaylaştırmak için teknik resimlerini CATIA ortamında çizmekten vazgeçer ve AutoCAD ortamında çizer.       CATIA'dan AutoCAD'e dönüştürmek için CATIA içinde girip 6 görünüş çıkartıp .dwg olarak kaydersiniz.  AutoCAD'in kullanmış olduğu .dwg formatını oluşturduktan sonra AutoCAD'de teknik resim çiziminizi gerçekleştirirsiniz.       Fakat CATIA'dan AutoCAD' e dönüştürmek için yaklaşık 2 dakikanızı harcarsınız. İşte Burada CATPART2DWG programı devreye giriyor ve yaklaşık 5 saniye içinde size istediğiniz parçanın dwg dosyasını veriyor ( Hatta parça Sheetmetalde çizilmişse açınımını bile!! )          Programı indirdikten sonra kurun. İçindeki Resources dosyasını C: klasörünün altına yapıştırdıktan sonra programı kullanmaya b